Veiligheid
Voor zowel mens als dier dragen wij veiligheid hoog in het vaandel en is dit één van de belangrijkste punten die aan bod gekomen is tijdens het ontwerp. Door de directe aandrijving van de molen op de reductiekast zijn er geen extern draaiende onderdelen zoals tandwielen of riemschijven, wat de veiligheid aanzienlijk verhoogt. De drijfhekkens zijn scharnierend opgehangen en opgebouwd uit 14 aluminium buizen met onderaan rubberen doppen wat het risico op kwetsuren zeer gering maakt. Mocht door een obstakel toch een blokkage van de molen zich voordoen, dan schakelt de sturing onmiddellijk zichzelf uit door middel van de ingebouwde koppelbegrenzing.
De sturing schakelt 2,5 uur na het starten zichzelf automatisch uit zodat kwetsuren ten gevolge van overbelasting of uitputting worden voorkomen.
Voor zowel mens als dier dragen wij veiligheid hoog in het vaandel en is dit één van de belangrijkste punten die aan bod gekomen is tijdens het ontwerp. Door de directe aandrijving van de molen op de reductiekast zijn er geen extern draaiende onderdelen zoals tandwielen of riemschijven, wat de veiligheid aanzienlijk verhoogt. De drijfhekkens zijn scharnierend opgehangen en opgebouwd uit 14 aluminium buizen met onderaan rubberen doppen wat het risico op kwetsuren zeer gering maakt. Mocht door een obstakel toch een blokkage van de molen zich voordoen, dan schakelt de sturing onmiddellijk zichzelf uit door middel van de ingebouwde koppelbegrenzing.
De sturing schakelt 2,5 uur na het starten zichzelf automatisch uit zodat kwetsuren ten gevolge van overbelasting of uitputting worden voorkomen.